Lähetä
e-kortti
ETUSIVU VANHEMMILLE LAPSILLE KOTI & KEITTIÖ E-KORTIT

PERHEKERHO KESKUSTELUT - PARISUHDE


| Vastaa viestiin | PARISUHDE |

Ero ihan puun takaa

Tiitu82 - 24.08.2009 - 10:05

Joo, tässä yksi numero lisää yksinhuoltaja-tilastoon..

Mies löysi uuden naisen ja toi sen kotiimme. Päätin vaihtaa pojan kanssa kotia. Tän viikon lauantaina ei sit tanssitakaan 4-vuotis kihlajaispäivien kunniaks.

Miten muut ovat pystyneet pitämään välit kunnossa lapsen isään? Varsinkin kun uusi nainen (luetaan h*ora) on jo kuvioissa?
Miten tapaamiset ja muut?


VASTAUKSET:


Koyote - 24.08.2009 - 10:51

Mulla ei ole omakohtaista kokemusta (onneksi), mutta olen kyllä ollut miehestäni erossa, asuimme erillään ja lapsi asui mun luona..Onneksi sitten parin kuukauden jälkeen tiet taas kohtasivat jne jne. Mutta asiaan..Henkilökohtaisesti en voisi edes kuvitella sietäväni ajatusta että mun kotiin tuotaisiin toinen nainen ja siinä kohtaa olisi todella vaikea pitää välit kunnossa..Tod.näk vaatisin että silloin kun isä tapaa lastaan niin se toinen nainen EI olisi sillä hetkellä paikalla. Ei ainakaan ennenkun heidän suhteensa voi luokitella vakavaksi ja pysyväksi eikä vain hetken huumaksi..Ei ole lastakaan kohtaan oikein että hänen elämäänsä tuodaan ihminen (tämä uusi nainen) ja sitten se katoaakin pois ja tilalle tulee uusi jne jne..Varmasti vaikea tilanne sulle. Koita kuitenkin niistä omista tunteista huolimatta ajatella lapsesi parasta, hänellä on oikeus myös isään, eikä ole epäilystäkään ettetkö niin tekisi. Jaksamisia sinne!


Vierailija - 24.08.2009 - 11:43

Jep, tuttu juttu tosin ei tuonut naista yhteiseen kotiin mutta kuvio sama..

Vaikka kuinka on viha päällä niin ei siinä muuta auta kun päättää ettei lapsi saa kärsiä vanhempien väleistä!
Mulle aina ollut selvää että kun isänsä tulee lasta hakemaan niin sivistyneesti käyttäydytään ja meillä onneks toiminut kun ainoa mistä jutellaan on lapsi ja sen asiat.Alussa varsinkin vaikeaa kun oli vielä niin paljon pettymyksen ja vihan tunteita mutta pakko oli niellä ja ajatella lasta, kun lapsen oli hakenut niin antoi silloin tunteillensa vallan jotta sai ne purettua. Mua ei enään yhtään kiinnosta sen ihmisen asiat eikä sille kuulu mun asiat! Joten nykyään ihan ok välit ja pääasia että lapsella kaikki hyvin
Sitä naista sun ei tarvitse nähdä tai olla missään tekemisissä sen kanssa ja todellakin voit sanoa lapsen isälle ettei ole tervetullut mukaan kun lasta hakee. Mä itse olen jo nähnyt tämän exäni uuden(ovat jo naimisiin menossa,osasin toki jo odottaakin sitä vaikkei meidän erosta kauaa) ja oli mukava huomata ettei tullut mulle mitään fiiliksiä senkään näkemisestä vaan oli ihan sama, vaikka huomas että sitä jännitti kyllä. Tärkeetä vaan että hänkin hyväksyy lapsen ja kohtelee hyvin ja jos joskus ilmenee muuta niin sitten asiat muuttuu! Mutta exän suhteisiin et voi valitettavasti puuttua.
Mutta aika parantaa haavat tai jotain...kunhan kaikki"ihanat"tunteet on saanut läpi käytyä niin elämä helpottuu

Tsemppiä ja jaksamisia sinne ja vaikka paskalta se tuntuu pitkään niin kyllä se vielä iloksi muuttuu!




Vierailija - 24.08.2009 - 11:44

Jep, tuttu juttu tosin ei tuonut naista yhteiseen kotiin mutta kuvio sama..

Vaikka kuinka on viha päällä niin ei siinä muuta auta kun päättää ettei lapsi saa kärsiä vanhempien väleistä!
Mulle aina ollut selvää että kun isänsä tulee lasta hakemaan niin sivistyneesti käyttäydytään ja meillä onneks toiminut kun ainoa mistä jutellaan on lapsi ja sen asiat.Alussa varsinkin vaikeaa kun oli vielä niin paljon pettymyksen ja vihan tunteita mutta pakko oli niellä ja ajatella lasta, kun lapsen oli hakenut niin antoi silloin tunteillensa vallan jotta sai ne purettua. Mua ei enään yhtään kiinnosta sen ihmisen asiat eikä sille kuulu mun asiat! Joten nykyään ihan ok välit ja pääasia että lapsella kaikki hyvin
Sitä naista sun ei tarvitse nähdä tai olla missään tekemisissä sen kanssa ja todellakin voit sanoa lapsen isälle ettei ole tervetullut mukaan kun lasta hakee. Mä itse olen jo nähnyt tämän exäni uuden(ovat jo naimisiin menossa,osasin toki jo odottaakin sitä vaikkei meidän erosta kauaa) ja oli mukava huomata ettei tullut mulle mitään fiiliksiä senkään näkemisestä vaan oli ihan sama, vaikka huomas että sitä jännitti kyllä. Tärkeetä vaan että hänkin hyväksyy lapsen ja kohtelee hyvin ja jos joskus ilmenee muuta niin sitten asiat muuttuu! Mutta exän suhteisiin et voi valitettavasti puuttua.
Mutta aika parantaa haavat tai jotain...kunhan kaikki"ihanat"tunteet on saanut läpi käytyä niin elämä helpottuu

Tsemppiä ja jaksamisia sinne ja vaikka paskalta se tuntuu pitkään niin kyllä se vielä iloksi muuttuu!




Hyvä Neuvo: - 24.08.2009 - 12:58

"Tapa" (en tarkoita sanan varsinaisessa merkityksessä!) se sun miehes ystävällisyydellä. Oot niinkuin sua ei haittaisi, iloinen ja pirteä. Oikein puhkut elämän iloa. Ja pidä huoli että olet kaunis ainakun tapaatte. Mutta yritä olla liioittelematta. Tee näin niin saat miehesi varmasti katumaan ennen pitkää.


Erään lisäys.. - 24.08.2009 - 13:13

edelliseen.. Mutta älä hyvä nainen silti takaisin tuollaista lurkkia ota vaikka sitä alkaisikin kaduttaa!

Tsemppiä, varmasti pärjäät ja tulet tulevaisuudessa 100Xonnellisemmaksi jonkun muun kanssa kuin tuollaisen miehen!


Hyvä Neuvo: - 24.08.2009 - 13:32

Joo ei missään nimessä takaisin tuollasta petturia!! Mutta se on aina helpompaa kun saa toisen ruomimään maassa Sitten siinnä silmät avautuu millainen surkimus se todellisuudessa oli.


- - 24.08.2009 - 14:27

Mä pitäisin huolta siitä, että se haahka ei tulis lähellekään lasta piiiiitkään aikaan! Varmasti on tämä akkakin tiennyt kuviosta ja jos silti sotkeentuu varattuun mieheen, niin horo mikä horo. Mun isä on lähtenyt pienenä ja sen uusi nainen kohteli minua ja siskoani kuin halpaa makkaraa vaikka olimme pieniä lapsia! Ilkeilyä ja piikittelyä isän selän takana... Pelkäsimme tätä naista ja loppupeleissä tilanne kärjistyi siihen, että kieltäydyimme menemästä isälle. Tämän vuoksi olisin todellakin varpaillani ja pitäisin huolta siitä, että lapset ei kärsi tästä uudesta suhteesta!
Tsemppiä ap, et menettänyt mitään muuta kuin raukan miehen. Saat parempaa, usko pois!


mie - 24.08.2009 - 14:31

Ei kai naista voi huonoksi luokitella, jos ukkomies hänet seurakseen haluaa. Huonoitenhan siinä se mies käyttäytyi. On vaan helpompi vierittää syyt tuntemattoman naisen niskaan, kun sen tutun miehen, jota ehkä vieläkin rakastaa.


heh - 24.08.2009 - 14:43

samaa mieltä kun edellinen. Mikä horo ja huora se toinen nainen on=? Mistä tiedätte mitä se ukko sille sävelsi?? Ja ukkohan se täys paska on, kunlähti pettäjän tielle.


No aika horo - 24.08.2009 - 16:47

on, jos miehen kodin nähtyään (siis sen, että on vaimo ja lapset; lelut, vaatteet, naisen tavarat ym..) vielä pokkana jatkaa suhdetta! Uuden suhteen voi ihan hyvin aloittaa vanhan lopettamisen jälkeenkin!

On aivan sama, mitä joku lurkki säveltää, naisella on AINA oikeus ja velvollisuus ajatella omilla aivoillaan!

Samanlaisia pettäviä horoja nää molemmat, sekä lasten isä, että tämä itse horatsu, joka hyvällä omallatunnolla katselee, kun vaimo ja lapset aloittavat kipuilevan ja raastavan erotaistelun!


Kikka - 24.08.2009 - 17:23

Kyllä siinä on jo parisuhde ollut huonolla mallilla, kun mies hakee vierasta. Täällä eletään vain kerran, joten siitä pitää nauttia!


N o aika horo - 24.08.2009 - 18:24

Otsikko: "Ero ihan puun takaa" kertoo ainakin mulle sen, että ap:n mielestä suhde on ollut ihan suht ok!

Ja tohon "täällä eletään vain kerran, siitä pitää nauttia" vastakysymys: Pitääkö lastenkin "nauttia"??


Kohtalotoveri - 24.08.2009 - 18:52

Minä jäin pienen lapsen kanssa yksin, kun ex löysi heti kohta lapsen syntymän jälkeen uuden naisen ja aloitti uuden elämän hänen kanssaan. Meillä ollaan ihan hyvissä väleissä kaikesta huolimatta, haluan hoitaa kaikki asiat lapsen edun kannalta parhaalla mahdollisella tavalla, ja puhuminen asiallisesti on siihen paras vaihtoehto. Minusta lapsella on oikeus molempiin vanhempiin ja sitä ei saa estää vanhempien keskinäiset ongelmat.

Meillä on sovittu ihan keskenämme yhteishuoltajuudesta ja tapaamisien pelisäännöistä ja ainakin toistaiseksi kaikki on sujunut hyvin. Olen tavannut tämän exän uuden naisen nyt muutamia kertoja ja ei siinä sen kummempaa draamaa, koska en pidä sitä ihmistä minkään arvoisena, niin hänen kohtaaminenkaan ei tunnu miltään. Asiat hoidetaan asioina.

On turha käyttää energiaa exän vihaamiseen tai hänen uuden naisen vihaamiseen, sen sijaan sen energian voi käyttää omaan toipumiseen ja siihen että jatkaa elämässä eteenpäin. Vaikeaa se on ja aikaa se varmasti vie, mutta joskus se sitten lopulta helpottaa! Kun siitä alku shokista selviää ja rupeaa hoitamaan asioita järjellä eikä päästä katkeria tunteita väliin niin asiat saa kyllä hoidettu. On myöskin aivan turha taistella tilannetta vastaan, se on tapahtunut ja entiseen ei ole paluuta, mitä nopeammin sen tajuaa sitä helpompi on jatkaa eteenpäin.

Kyllä se elämä kantaa, vaikka välillä liikaa ottaa ja vähän antaa!
Voimia eroprosessiin!


--- - 24.08.2009 - 23:06


emo - 25.08.2009 - 01:19

Eipä oikein mitään lisättävää edellisiin. Ainoo toi, että pitäis näytellä, että kaikki on jees ja näyttää kauniilta.. ÄHH. Mä oisin ainakin ihan itteni. Saattaisin sanoo välillä pahastikin jos siltä tuntuisi, en tosin lapsen kuullen. Näkis, että sen äijän teoilla on seuraukset, joku kärsii.


No - 25.08.2009 - 09:14

ei varmasti ole suhde ollut ok jos mies kerran tuo uuden naisen kotiin! Ap on ilmeisesti ollut täysin naiivi eikä ole nähnyt suhteensa ongelmia. Olisiko kannattanut kuunnella miestä vähän aikaisemmin? Toivottavasti et ap sössi lapsensa suhdetta isäänsä tällä naisen huoraksi haukkumisella. Keskenkasvuisen puhetta tuollainen!


amali - 25.08.2009 - 09:50

voimia sinulle ap

Usko pois unohdat miehen nopeasti.

Mutta muistahan nyt vaan pitää omia ja lapsesi puolia. Kun sovitte huoltajuudesta ja tapaamisista, pidä puolesi ja tee lastenvalvojalle selväksi että EX_MIEKESI toi panon teidän kotiinne jossa teidän lapsi oli paikalla!!!

Muista että sinä olet nyt ainoa joka ajaa lapsesi etua, miehesi valitsi jättää teidät(ja teille jotka väittävät että ei jättänyt lastaan, niin kyllä jätti. vaihtoi perheensä panoon!)

Sovitte tapaamisen isälle jokatoiseksi viikonlopuksiriippuen kuinka vanha lapsi on)
ja tapaamiset hoidat lyhyesti ja ilman turhia mutinoita. Isä hakee lapsen luotasi, kerrot tarvittavan lapsesta, isä lähtee lapsi mukanaan.

Sitten olet hetken yksin ja nautit omasta ajasta.

isä palauttaa lapsen kotiin, kysyt miten meni. Sen jälkeen mies sanoo lapselle hei, ja ovi perässä kiinni!

Ja tätä rataa kunnes olet päässyt miehestä täysin yli. Sen jälkeen vierailut sujuu jo helposti ja kahvittelut ym tulee rutiinisti

Miehelläsi todennäköisesti jonkin sortin kriisi ja tulee järkiinsä varmasti jossain vaiheessa. Ja kun tulee, muista mitä hän teki sinulle ja lapsellenne. Älä huoli sitä huorissa kävijää takaisin!!!


samaa mieltä - 25.08.2009 - 09:54

Tosin nainen ei ole huora, huora tajuaisi ottaa maksun. Tuo ala-arvoinen nainen on nimeltään lutka. Lutka ei ota maksua eikä omaa moraalia

mies on huono ihminen, petturi ja ei edes rakkautesi arvoinen

haukkumista en minäkään silti kannata lasten kuullen. Ja tapaamisista en huolehtisi, ne rupeaa sujumaan kyllä, muistat pitää pään kylmänä. Mies on petturi, ei mene kauaa kun pettää lutkaansa, vielä helpomman tapauksen kanssa. Muistat vaan sen että sinä olet nyt luuseri vapaa


Tiitu82 - 25.08.2009 - 10:52

Kiitos kaikille vastanneille Kovasti tsempataan ja yritetään jaloilleen nousta. Asunto jo hakusessa ja osote muutettu väliaikasesti

Ja todellakin, kaikki OLI hyvin siihen asti kunnes mies sen munahaukan tapasi. Miehet on miehiä ja enimmäkseen ajattelevat vehkeellään, minkäs sille voi. Ja kun helppoa on tarjolla, niin heikoimmat miehet valitettavasti sortuu.

Miestä kohtaan pystyn käyttäytymään asiallisesti, mut se akka on eri juttu. Sen olen vannonut, ettei mun poikani joudu vanhemmistaan koskaan kärsimään, tapahtu mitä vaan. Tiedän kokemuksesta, olen itsekin eroperheessä kasvanut.


Kylläpä - 25.08.2009 - 14:03

tällä palstalla oikein vilisee huonon kielenkäytöksen omaavia pikku lunttuja Toivottavasti te huorittelijat (olette saman arvoisia lutkien kanssa) ette omaa lapsia, sillä pilallehan ne menisivät huoraäitien kasvatuksessa


Eihän - 25.08.2009 - 14:30

tämä ap edes ollut naimisissa miehen kanssa ja tälle äpärän väänsi
Ja nyt on niin huorittelemassa ja luntuttelemassa että

Kaikkea sitä onkin


Just joo... - 25.08.2009 - 14:44

Nimimerkki "no" järjessäsi on jälkeenjääneisyyden piirteitä.Luuletko idioott,että miehet ei voi mennä vieraisiin vaikka suhde olisi hyväkin.Minä sanon kyllä voivat.Katsos,kun se vittu on monen miehen mielestä kokeiltava muuallakin ja siinä ei silloin paljon ajatella mitä perhe on sillä hetkellä.Kun alkaa syyhyttään vieraisiin meno niin miehet menee.eikä ne sitä ajattele mitä on perhe elämä.Miehiä on niin monenlaisia.On turha syyttää naisia ja ap.tä,että syy on yksin heidän.Olet luultavasti näiden kulahtaneiden seipäänheiluttajien vakipanoja.Kato,kun se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.


Tiitu82 - 25.08.2009 - 20:36

"Kylläpä" ja "Eihän"; taitaa olla omakohtaista kokemusta kun noin kirjoitatte
Ettei vaan elämänne olisi liian mustavalkoista??

Ja voi, kyllä sitä tahtois siihen "ikuiseen rakkauteen" luottaa ihan ilman sitä papin aamentakin. Joten äpärähän siitä tuli ja rakas äpärä tulikin!!!

Ja kullitellako sitä havukkaa sit pitäis????? Voi mahoton sentäs!


sini - 25.08.2009 - 21:49

odotin vauvaa kun mies toi meille lastenhoitajan hoitamaan "isompia" lapsia... tämä "lastenhoitaja" osoittautui sittemmin tyttökaveriksi. mies olis pitänyt meidät molemmat, itse heitin miehen ulos kun vauva oli syntynyt..
... eka puol-vuosi oli pelkkää tappelua, itse syydin kaikki pahat fiilikset sinne mistä ne oli aiheutettukin, ihan oman mielenterveyteni takia.. lapset ei paljoa isää nähneet, kunnes saatiin ammattiavulla homma toimimaan.
nykyään 7v jälkeen lasten isän kanssa välit suht ok, lasten tapaamiset toimii. he edelleen yhdessä "lastenhoitajan" kanssa, meillä asialliset välit ja vain lasten takia..

voimia sulle Tiitu !! nosta itses heidän yläpuolelleen, niinkuin kuulutkin. anna pahan olon tulla ulos, sitä kun tuossa tilanteessa riittää. kyllä jotkut ihmiset ovat röyhkeitä ja häikäilemättömiä.
pidä itsestäs hyvä huoli


Joopajoo - 25.08.2009 - 23:28

täällä on näitä "kullittelijoita", kunnes se uusi kullitettu vie sen oman kullin siitä viereltä. Sen jälkeen sitä sitten aletaan kutsua lutkaksi.

Sini: Kauhea kohtalo sullakin! Mutta hyvä kirjoitus!


Heko heko - 26.08.2009 - 08:31

Että suhde muka kunnossa jos mies tuo kotiin vieraan naisen! Vajaitako te olette päästänne? Tuollaisille typeryksille joutaakin käydä huonosti


Taitaa - 26.08.2009 - 08:37

täällä nämä ap:n kaltaiset ääliöt olla yhteiskunnan pohjasakkaa, kun kielenkäyttö on mitä on. Säälittäviä olette huoritteluidenne kanssa. Olisiko kannattanut käydä kouluja vähän enemmän niin olisi paremmat käytöstavat ja mahdollisuudet selvityä elämän vastoinkäymisistä Mutta tietysti jos oma elämä rajoittuu muiden nurkkien siivoamiseen, ei voi älyä paljoa vaatia


Niinpä niin - 26.08.2009 - 19:24

Ja "ap:n kaltaisten ääliöiden" kielenkäytön ja keskustelujen arviointi vaatii kai sitten korkeakoulututkinnon? Ja kuinka ihmeessä jotain akateemista yleensäkin kiinnostaa lukea tätä? Kerro sinä, 'Taitaa'!


Hehe - 26.08.2009 - 22:51

"Taitaa - 26.08.2009 - 08:37

täällä nämä ap:n kaltaiset ääliöt olla yhteiskunnan pohjasakkaa, kun kielenkäyttö on mitä on. Säälittäviä olette huoritteluidenne kanssa. "

odotan mielenkiinnolla kuinka tämä ihminen muistaa kielioppisäännöt ja puhuu kauniisti OMAN miehensä uudesta rakastajattaresta... Kiva kun täällä vastaillaan tosi oleellisia asioita.. Mahtaa olla TODELLA tylsä elämä kun lukee näitä läpi ja keksii ilkeitä viestejä... Säälittävää.

Tsemppiä ap:lle, sama käyty läpi, löysin uuden sata kertaa ihanemman miehen ja yhteinen vauva, ex onneton koska melkein heti erosi uudesta... Elämä on..


Nuppu - 27.08.2009 - 16:22

Mun mies petti minua hiljattain. Silti en ole koskaan mieheni "rakastajatarta" huoritellut tai kironut (edes selän takana ystävilleni). Eihän se sen naisen vastuulla ole, vaan mieheni! Se nainen on ollut vapaa tekemään mitä tahansa, kenen kanssa tahansa, mutta mieheni olisi pitänyt ymmärtää paremmin! Ja miestä olen kyllä kironut! En lainkaan ymmärrä tuollaista ajattelutapaa. Tiedän miten paljon petettyyn sattuu, mutta mielestäni voi silti toimia fiksusti, aikuisia ihmisiä kun ollaan.

Ap:lle voimia paljon, olen todella pahoillani puolestasi, sillä kukaan ei tuollaista ansaitse.. koita jaksaa, lapsen takia, ja ajattele järjellä vaikka vaikeeta onkin.


Näppy - 27.08.2009 - 17:17

No minä en taas ymmärrä lainkaan, jos mies tapaa "rakastajattaren", kuten siis kuuluu kutsua, että jos naiselle kerrotaan miehen toimesta näin: "Rakas, rakastan sinua, mutta mulla on perhe ja lapset, joten on tässä vähän selviteltäviä asioita ensin, enkä oikein tiedä missä mennään muijan kanssa, kun oon vähän sekaisin"

Ja vastaus on: "Rakas, ei se mitään, rakastan sinua, tule vaan mun luo ja unohda vaimosi. Lapsia voit tavata, milloin haluat, mutta jätä nyt vaan perheesi, kun mä olen paljon parempi"

Itse ainakin pyytäisin harkitsemaan ja keskustelemaan vaimon kanssa, jos esim. jotain konkreettisia ongelmia, kuten liika alko, stressi tai seksiongelmat, on! En kyllä vois punkassa iloisena piehtaroida miehen kanssa, kun kyynelsilmäisten, isiä kotiin odottavien lasten kuvat näkyis silmissä! Kaipa mulla on omatunto!


Tiitu82 - 28.08.2009 - 09:04

Olen kyllä miehenkin kironnut, enkä syytä ainoastaan sitä naista, siihen kun tarvitaan aina kaksi. Niihin sänkyhommiinkin.

Ja tämä mies kun on perussuomalainen järrikkä, joka ei sanaa suustaan saa ku lypsämällä, ni aika vaikee sen kans on mitään selvitellä. Ja kun jotain kysyy, vastaus on "En tiiä".
Sen verran osas ite sanoa,ettei poikaa ihan heti itselleen tahdo.. (kysyin, tahtoisko pojan ottaa joskus hoitoon) "Sitte jossain vaiheessa otan joka toisena viikonloppuna mitkä mulle kuuluu". Että ihan reiluahan tuokin..

Mietityttää ihteeni, et eikö poika sit ookkaan isille niin rakas ku mitä minä olen kuvitellu, vai haluaako se nyt lämmitellä suhdettaan ilman häiriötekijöitä vai mikähän sit lie... en tiedä..


Vieras - 29.08.2009 - 00:43

Niinhän siinä valitettavan usein käy että se lapsi tuuppaa haittamaan sitä uutta suhdetta ja näin jää sinne taka alalle...ja tietty "toooosi tärkeä isälleen yms" kunhan ei sotke uutta omaa elämää mitä pitää ja tarvitsee päästä heti kokemaan ja paljon!

No joo, en tiedä oikeesti miten se on vain niin helppoa noille isukeille(ja en nyt todellakaan kaikkia tarkoita) yhtäkkiä vaan "unohtaa" oma lapsensa ja jatkaa sitä omaa elämäänsä eteenpäin??? Ja kyllä tietysti omaa elämää pitääkin jatkaa yms. mutta eikös sen lapsen pitäisi siihen kuulua kun se kerta on tehtykkin...Omituista..Surullista

 

VASTAA VIESTIIN

Lähettäjän nimi:

Viesti:

  


| Etusivu | Vanhemmille | Lapsille | Koti & ruoka | E-kortit | Info | Palaute|