Lähetä
e-kortti
ETUSIVU VANHEMMILLE LAPSILLE KOTI & KEITTIÖ E-KORTIT

PERHEKERHO KESKUSTELUT - VAUVA


| Vastaa viestiin | VAUVA |

Uutta tietoa tämän palstan pitäjästä

kolmannen saanut - 30.09.2009 - 15:03

Kääks sentään.

Tällaisen leikkasin irti:

Ulvilan murha
30.09.2009

Ulvilassa 1.12.2006 tapahtuneessa henkirikoksessa surmansa sai vuonna 1955 syntynyt henkilöstövalmentaja Jukka S. Lahti. Asunnossa oli tapahtuma-aikana Jukka Lahden lisäksi hänen aviopuolisonsa ja näiden neljä ala-ikäistä lasta, joista vanhin tuolloin 9,5 vuotta.

Jukka Lahti on 30.11.2006 aamulla aikaisin lähtenyt entisen työnantajansa tilaisuuteen Turkuun, josta palannut saman päivän iltana noin klo 23. Jukka Lahdelle ja aviopuolisolleen on tullut suusanallista riitaa, joka on muuttunut kovaääniseksi huutamiseksi ja esineiden paiskomiseksi. Aviopuolisot ovat käyneet käsiksi toisiinsa. Riitely on alkanut makuuhuoneesta ja jatkunut keittiössä. Vaimo on ottanut käteensä keittiöveitsen, joka on ollut myös Jukka Lahden kädessä. Tilanne on riistäytynyt pois aviopuolisoiden hallinnasta ja seurauksena vaimo loukkaantui ja Jukka Lahti sai surmansa. Riitelyn aikana ulkoterassille johtavan oven lasi rikkoutui.

Jukka Lahden aviopuoliso on tänään klo 13.18 päättyneessä kuulustelussa myöntänyt surmanneensa Jukka S. Lahden.

Poliisi tiedottaa asiasta seuraavan kerran keskiviikkona 7.10.2009 iltapäivällä. Tutkinnanjohtaja ei ole tavoitettavissa 1.-2.10. ja 6.10.2009.

Tutkinnanjohtaja, rikosylikomisario Pauli Kuusiranta

http://www.poliisi.fi/poliisi/satakunta/home.nsf/PFBD/80823F3237BDB0FFC2257641003C2181


VASTAUKSET:


Nukka - 30.09.2009 - 15:07

K-A-U-H-E-A-A-A!!!!


Mun - 30.09.2009 - 15:29

käy niin kovasti sääli lapsia.


Maalisäiti09 - 30.09.2009 - 15:31

Voi niitä lapsia. Surullista, kun molemmat vanhemmat ovat mennyttä Mitä ovatkaan joutuneet tässä kolmen vuoden aikana kokemaan, kun äiti on ollut tuollainen...


Ja - 30.09.2009 - 16:33

Jos elämä on todella tuolla kantilla että täytyy tehdä moisia tekoja, miksi täytyy lapset sekoittaa siihen mukaan noin kokonaisvaltaisesti että joutuvat todistamaan äitinsä hirmutekoa.. Ei voi ymmärtää...


Ja - 30.09.2009 - 16:35

Onneksi (tietääkseni?) lehdistö tms. on sen verran ollut järkevä ettei täältä sivustolta ole tuota lasten kuvaa levitelty, vielä ainakaan en ole missään huomannut.


Linkki - 30.09.2009 - 16:37

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ulvilan+uhri+surmattiin+h%C3%A4t%C3%A4puhelun+aikana/1135249698967

Vaimo surmasi miehensä soittaessaan hätäpuhelua!!! Ja vielä lasten nähden


........... - 30.09.2009 - 17:00

Siis hmm... Onko tuo surmaaja ollut tämän palstan pitäjä/vahti vai???


No - 30.09.2009 - 17:19

kukas tätä nyt sitten pitää tästä eteenpäin?


kolmannen saanut - 30.09.2009 - 17:38

Jep, se surmaaja on tämän palstan pitäjä. Odotuspuolella oli enemmän keskustelua tästä.

En olisi suoraan syyllistämässä äitiä. Pariskunnalla oli ollut pitkä taistelu ennen surmaa. Miten paljon kyseessä on murha ja miten paljon itsepuolustusta?

Järkyttävä tragedia joka tapauksessa. Voi ressukka perhettä. Toivotaan paljon tukea ja siunausta niille pienille lapsille...


kolmannen saanut - 30.09.2009 - 17:47

Kävin katsomassa Linkin vinkkaamaan nettisivun. Siitä kävi ilmi, että poliisi tietää surmatyön motiivin, mutta ei suostu paljastamaan sitä.

Todennäköisesti syy on niin arkaluontoinen ja koskee muitakin ihmisiä, että sitä ei siksi kerrota.

Ehkä säälin nyt liikaa äitiä, mutta minusta ainoa syy, minkä vuoksi kohtuullisen hyvässä elämäntilanteessa oleva äiti voisi tappaa lastensa isän, taitaa olla insesti.


Piki78 - 30.09.2009 - 18:59

Yhdyn edellisen näkemykseen insestistä. Tuskin kukaan tervejärkinen pitäisi tällaisia sivuja yllä...


Piki78 - 30.09.2009 - 19:00

No menipäs taas sormet nipeammin kuin järki Tarkoitin siis sitä, että jos on ihan pipipää niin tuskin tämäntyyppisiä sivustoja ylläpitää. Eli varmaan ihan tervejärkinen tyyppi,mutta ollut viimeinen keino suojata lapsia pahuudelta.


tappaminen - 30.09.2009 - 19:11

ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää. Turha spekuloida motiiveista, niistä tietää poliisi, jos sekään.
Jos on parisuhteessa onneton niin avioerokin on keksitty. Kyllä saa nainen ihan itseään syyttää jos antaa tilanteen mennä niin pitkälle että alkaa veitset heilua!


Piki78 - 30.09.2009 - 19:30

Kyllä insesti on ihan yhtä paha asia kuin tappaminenkin!


AnnaE - 30.09.2009 - 21:01

Onko näissä insestipuheissa mitään totuuden siementäkään olemassa?

Insestiä tai ei, mutta lapsen ei pitäisi joutua todistamaan kun äiti tappaa isän! Lasten olisi pitänyt saada oikeanlaista kriisiapua heti tapahtuman jälkeen. Puolison tappaminen, asian pitäminen salassa vuosia ja lasten manipuloiminen ovat kyllä mielestäni asioita, joita ei ihan joka nainen pystyisi tekemään, oli sitten kyseessä lapsensa suojelu tai ei. Ihan tasapainoisesta ihmisestä ei voi olla kyse. Lisäksi vangittuna oli pitkään syytön mies, jonka mainetta ei ehkä koskaan olisi täysin puhdistettu, ellei vaimo olisi jäänyt kiinni teostaan.

Mikäli näissä insestipuheissa on mitään perää, niin sen lisäksi että lapsi joutuu toipumaan siitä kammottavasta asiasta että häntä on käytetty omassa perheessä seksuaalisesti hyväksi, on hänen myös elettävä sen asian kanssa että äiti on raa´asti surmannut isän perheen kodissa, lasten silmien alla. Olisiko lapsia voinut suojella, ilman että täytyy ryhtyä näin äärimmäisiin tekoihin? Mielestäni tappamista ei voi mitenkään puolustella ja tässä tapauksessa äiti on aiheuttanut lapsille aivan yhtä paljon vahinkoa kuin väitetty insestikin. Kovin paljon pahemmin ei voi pienten ihmisten perusturvallisuus järkkyä, kodin kun pitäisi olla lapselle paikka jossa on turvassa kaikelta pahalta!


t - 30.09.2009 - 21:03

Ihmeellistä, miten varmoja monet naiset ovat heti siitä, että mies on ollut joku hirviö ja naisen on ollut suorastaan pakko tappaa hänet. Kyllä se nyt kovasti vaikuttaa siltä. että tämä nainen on se hirviö.


t - 30.09.2009 - 21:47

Miksiköhän asunnosta löytyi esim vieraan miehen dnata? Ei oikein istu tuohon insestikuvaan,..


juu juu - 30.09.2009 - 22:18

Ei kait sillä tapolla tarvitse olla mitään tekemistä lasten kanssa. Jos suhteessa on mennyt pitkään jo huonosti, niin tilanne on voinut kärjistyä ja se on vain "edennyt". Tietenkään tämmöistä ei pitäisi tapahtua lasten läsnäollessa eikä ylipäänsäkään pitäisi tapahtua, mutta todella tuo spekulaatio insestistä yms. on hieman turhaa koska sitä ei kukaan oikeasti tiedä täällä. Näin ne juorut vain lähtee liikkeelle ja se satuttaa varmasti niitä lapsia myöskin paljon.


joku - 30.09.2009 - 22:36

Niin, turha sitä on spekuloida, miksi murha on tehty. Juuri noin nuo huhut lähtee liikkeelle. Joku heittää oman ajatuksensa ilmaan ilman minkäänmoista faktatietoa ja seuraava puhuu sen jo totena. Tämä on oikeassa elämässä monta kertaa nähty. Ja voi jestas millaisia juttuja ihmiset voivatkaan puhua "totena", kun niin kaikki puhuvat, sen täytyy olla totta... :/


oikeesti - 01.10.2009 - 06:51

miettikää nyt ihmiset....alatte syytellä murhattua isää huhupuheiden perusteella hyväksikäytöstä.
Kannattais miettiä miltä tuntuisi jos olisit itse perheen lapsi ja kuulisit tämmöisiä perättömiä huhuja!!!!!!!!!
Ja jos isä olis syyllistynyt moiseen, niin ei tämä huhumylly siihen asiaan auttaisi....


** - 01.10.2009 - 10:14

Eikö poliisi ole kertonut, että riita oli jonninjoutavasta asiasta ja mopo vain karkasi käsistä molemmilta. Mies veti lyhyemmän korren. Tosin lopputulos olisi ollut yhtä kamala, jos olisi käynyt toisin päin.


ainiin! - 01.10.2009 - 11:25

Omia mielipiteitä/asioita/kantoja/tms. ei saanutkaan täällä esittää vaan pitää olla TASAN samaa mieltä kuin muut ja hymistellä lauman mukana! Voi v... sanon minä! Kai sitä nyt jumalauta saa spekuloida!


t - 01.10.2009 - 11:52

Saa esittää omat kantansa ja me saamme niitä kantoja arvostella. Ja toi insestispekulointi on mun mielestä suorastaan halveksuttavaa.


urpo - 01.10.2009 - 12:16

MURHAAJA !


kolmannen saanut - 01.10.2009 - 12:59

Olen pahoillani, että arveluni insestistä järkytti palstalaisia näin paljon. Syitä kauheaan tapahtumaanhan voi olla vaikka mitä, ja insesti-heittoni oli, no, varmaan aika mauton. Ehkä yritin selittää itselleni sitä, miten ihmeessä hyvin toimeentulevassa perheessä, neljän pienen lapsen pesässä, ammatiltaan sosiaalipedagogi oleva äiti kykenee sellaiseen tekoon. Ainoana selityksenä insesti tuntui sopivan kuvioon.

AnnaE:n vastaus ehdotukseeni on hyvin perusteltu. Perheen äiti ei selvästikään ole tässä tilanteessa ollut vain ressukka uhri, joka on rynnännyt pelastamaan lapsensa. Toisaalta minua taas ärsytti se, millaiseksi hirviöksi äiti oltiin tällä palstalla heti valmiita maalaamaan.

Toivottavasti lapset saavat nyt kriisiapua ja paljon.


höö - 01.10.2009 - 13:00

mitäs itse tekisitte jos ukko yrittäis tappaa, antaisitte vaan tuikata hengen pois?? että anna nyt tulla, ei haittaa, kuollaan sitten pois..

ette tiedä mitä on sattunut joten syytätte milloin naista milloin miestä. riita on ollut kuitenkin tosi paha kun naisellakin oli veitsenisku ja parvekelasit helissy.. eli ollut hengenlöhtö jommallakummalla edessä, kun ei kukaan soittanut ajoissa 112, entäs jos mies olisi saanut hengen naiselta, kumpaa silloin täällä syyttelisitte, tuskin muuta kuin miestä, suomimies kun pieksää ja tappaa akan, eikä siinä ole uutta mutta auta armias kun nainen tappaa. uskoisin että tilanteessa naisella on ollut hyvä syy jos on ollut syyntakeellinen, pipipää juttu on asia erikseen ja silloin kenella tahansa voi naksahtaa päässä... turhaa jeesustelua täällä on paljon. lasten eteen tappaisin minäkin jos olisi pakko.


Piki78 - 01.10.2009 - 13:12

samaa mieltä kuin 2 edellistäkin!


outi - 01.10.2009 - 15:03

Mies on kaamea hirviö, äiti oli/on marttyyrimadonna, vaikka lasten silmien edessä tappoi miehen ja manipuloi nämä todistamaan puolestaan. Miehen vikahan sekin oli. Ihme femakkoulvontaa täällä. Hävettää olla nainen.

 

VASTAA VIESTIIN

Lähettäjän nimi:

Viesti:

  


| Etusivu | Vanhemmille | Lapsille | Koti & ruoka | E-kortit | Info | Palaute|